Набув чинності порядок ведення реєстру організацій колективного управління
Наприкінці листопада 2018 року наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (МЕРТ) затверджено Порядку ведення Реєстру організацій колективного управління (Реєстр), який набув чинності у другій половині січня 2019 року.
Безпосередньо Порядок визначає процедуру ведення Реєстру в МЕРТ.
Реєстр створюється як єдина інформаційна база, до якої забезпечується постійний вільний доступ і яка містить відомості про організації колективного управління, передбачені Законом України «Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав» (далі – Закон).
Ведення Реєстру передбачає:
унесення відомостей про зареєстровані або акредитовані організації колективного управління до Реєстру;
надання інформації з Реєстру у формі витягу;
унесення змін до записів Реєстру на підставі заяв про внесення змін до Реєстру;
виключення організації колективного управління з Реєстру.
Юридична особа для реєстрації як організації колективного управління подає до МЕРТ заяву про реєстрацію ОКУ та відомості про засновників, персональний склад наглядового і виконавчого органів та штатних працівників юридичної особи.
Відомості про організацію колективного управління вносяться до Реєстру на підставі наказу МЕРТ про реєстрацію або акредитацію організації колективного управління. Унесення ОКУ, у тому числі акредитованої, до Реєстру здійснюється шляхом заповнення форми реєстру організацій колективного управління. Додано перелік даних яка повинна містити відповідна форма.
Відомості про організацію колективного управління вносяться до Реєстру не пізніше трьох робочих днів з дня прийняття наказу МЕРТ про реєстрацію або акредитацію ОКУ.
Витяг з Реєстру організацій колективного управління надається протягом трьох робочих днів з дня надходження відповідної заяви.
Зміни до Реєстру вносяться не пізніше трьох робочих днів з дня надходження заяви про внесення змін до Реєстру організацій колективного управління на підставах, зазначених у статті 18 Закону.
Виключення організації колективного управління з Реєстру здійснюється на підставі наказу МЕРТ.
Для кожної організації колективного управління оформлюється реєстраційна справа, що є невід’ємною частиною Реєстру.
Реєстраційна справа організації колективного управління формується не пізніше трьох робочих днів з дати внесення запису до Реєстру.
Реєстр ведеться українською мовою в електронному вигляді, записи вносяться у хронологічному порядку за наявності підстав для включення, унесення змін до Реєстру та виключення організації колективного управління з Реєстру.
Кожній організації колективного управління в Реєстрі присвоюється реєстраційний номер у порядку черговості.
У разі внесення змін до записів про організацію колективного управління у графі «Примітка» Реєстру зазначаються вхідні реєстраційні дані відповідного документа правовласника або організації колективного управління.
У разі внесення змін до запису про організацію колективного управління її реєстраційний номер не змінюється.
У разі виключення організації колективного управління у графі «Примітка» Реєстру, що містить відомості про цю організацію, робиться запис із зазначенням дати виключення організації колективного управління з Реєстру та дати і номера наказу про скасування реєстрації або акредитації організації колективного управління.
Реєстр та реєстраційні справи підлягають постійному зберіганню в Міністерстві.
Джерело: Українське право