В Україні хочуть створити реєстр реєстрів
У Верховній Раді зареєстровано законопроект, що передбачає створення єдиної системи публічних електронних реєстрів.
Згідно з законопроектом систему публічних електронних реєстрів складатимуть: базові державні реєстри: Єдиний державний демографічний реєстр, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, Державний земельний кадастр; інші державні реєстри; комунальні реєстри; визначені законом реєстри саморегулівних організацій, Реєстр реєстрів.
Визначаються єдині вимоги до реєстрової інформації, її статусу, форм, складу, порядку створення, зберігання та використання. Зокрема, всі існуючі державні реєстри і кадастри вестимуться в електронному виді із застосуванням технологій резервного копіювання.
Реєстрові дані будуть ділитися на базові (загальнодоступні, безоплатні) та спеціальні (що потребують спеціального доступу, платні) набори. Документ встановлює пріоритет електронних форм документів та документів, виданих правоволодільцю.
Окрім того, проект Закону передбачає створення до 1 липня 2019 року Реєстру реєстрів. Реєстр реєстрів пропонується створити на базі Національного реєстру електронних інформаційних ресурсів.
Зазначимо, сьогодні в Україні функціонує 350 електронних державних реєстрів, держателями яких виступають більше 80 органів державної влади. Діяльність електронних реєстрів врегульовано 190 нормативними актами, з яких 135 Законів України, через що виникають великі розбіжності в термінології. Це також обумовлює відсутність єдиних підходів до їх створення та ведення.
Додамо, на щорічну підтримку 25 пріоритетних державних реєстрів з державного бюджету витрачається більше 500 млн грн.
Автори законопроекту зазначають, що запровадження законопроекту дозволить щонайменше на 15% скоротити витрати на супроводження реєстрів, а також підвищити якість та швидкість надання адміністративних та інших державних послуг.
Джерело: Українське право